Щороку Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника випускає кілька тисяч здобувачів вищої освіти. І вже стало доброю традицією в університеті запрошувати до альма-матер своїх талановитих випускників, щоб вони могли поділитися власними здобутками, зустрітися із сучасним студентством. Організацію таких зустрічей започатковано й на кафедрі географії та природознавства, адже кафедра випускає щорічно понад 40 вчителів географії ОР бакалавр та магістр.
Випускники кафедри минулих років, а сьогодні – успішні вчителі географії ЗЗСО Івано-Франківської міської ради Вікторія Коломия, Андрій Лотоцький, аспіранти третього освітньо-наукового рівня підготовки доктора філософії (Phd) спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)» Петро Накладюк та Іван Гайнюк, випускниця ОПП 2024 року, – аспірантка Львівського національного університету імені Івана Франка – Тетяна Федоришин, а також запрошений аспіранта Херсонського державного університету Олексій Захаров долучилися до обговорення освітньо-професійної програми «Середня освіта. Географія» разом із теперішніми магістрами.
Під час зустрічі із випускниками освітньо-професійної програми обговорили роль освітніх компетентностей та програмних результатів навчання, які випускники здобули впродовж навчання, у подальшій професійній кар’єрі вчителя географії.
Проаналізували, застосовуючи методику SWOT-аналізу, проблеми практичної підготовки здобувачів вищої освіти, висловили пропозиції щодо можливих варіантів удосконалення програми, акцентували увагу її на сильних та слабких сторонах.
Випускники кафедри географії та природознавства долучилися до опитування щодо якості освітньої програми, наповнення змісту програми відповідними освітніми компонентами та їх змістового контенту, процедури їх розкриття та наступності, організацію форм контролю, а також якість організації освітнього процесу в цілому.
Долучившись до обговорення Тетяна Федоришин схвалила освітню програму та зауважила, що за сучасних реалій воєнного стану досить складно реалізовувати всі потреби та запити здобувача освіти, однак варіанти змішаного формату навчання, наявність ефективних інноваційних платформ дистанційного навчання (class-rooms, https://webportal.pnu.edu.ua/) дають можливість оптимізувати цей процес.
Іван Гайнюк висловив пропозицію щодо включення до освітніх компонентів тем, які б висвітлювали основні соціально-економічні, демографічні проблеми, що виникли на геополітичній карті світу з причини російської агресії проти України, варіанти вирішення цих проблем, механізми визначення і підрахунку збитків, що викликані воєнними діями.
Петро Накладюк наголосив на тому, що дуже доречним для нього як майбутнього науковця було вивчення навчальної дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень». Запропонував додати до одного з компонентів навчання такі теми як: «Академічна доброчесність та культура дослідника».
Цікавим та практико-зорієнтованим був виступ аспіранта Херсонського державного університету, експерта НАЗЯО – Олексія Захарова У якому доповідач поділився своїм враженням від ОПП, вказав на сильні сторони програми – реалізація регіонального компонента, інфо-медійної компетентності. А також запропонував перенести освітню компоненту «Цифрова освіта вчителя географії НУШ» з вибіркових до нормативних. Оскільки цифрова компетентність майбутнього педагога є значимою у його професійній підготовці.
Гарант освітньої програми – професор Інна Червінська, зауважила, що всі висловлені пропозиції є доцільними, сприяють інтеграції теорії з практикою й під час перегляду (оновлення) програми вони будуть враховані.
Заступник декана факультету природничих наук доцент Наталія Бєлова наголосила, що проведення зустрічей з випускниками ОПП минулих років – це добра традиція, яка дає можливість для налагодження якісного зворотного зв’язку із закладами освіти.
Доцент кафедри Андрій Червінський зазначив, що зустрічі такого формату сприяють кращому розумінню запитів шкільної географічної освіти.
Підсумовуючи зустріч, завідувач кафедри географії та природознавства доцентка Ярослава Атаманюк, відзначила, що викладачам кафедри надзвичайно приємно бачити своїх успішних випускників. Відповідно всі питання, які піднімалися під час зустрічі будуть ретельно проаналізовані, а пропозиції винесені на обговорення, будуть враховані під час оновлення ОПП.